onsdag den 27. februar 2008

Endelig kom det....


Så kom mit kranksæt endelig... Og der gik ikke mange sekunder før det sad monteret på cyklen:-)
Jeg startede med at pille klingerne af da jeg synes at TA' er meget federe...
Dog vil jeg sige at shimano har gjort en hel masse for at undgå man piller deres klinger af...
De skal ihvertfald ikke beskyldes for at være nærige med loctite:-)
Idag kommer mit styr, hvis planen holder, og det betyder at jeg kan montere bremser, gear, grips og barends...
Samtidigt kommer de nye klinger også, en 30 og 42 tands extralite...
De er lette og fede, og passer perfekt til 2 klinge-setup...
Sammen med kranksættet, kom der også en xtr kassette, og woow, det er fandeme lir!
224g og så ser det rigtig liret ud:-)

2 kommentarer:

Ulstrup sagde ...

Hej Kris.
Det kommer til at se godt ud.

Men jeg forstår ikke lige helt jeres fremgangsmåde... Hvorfor bøvle med at pille XTR klingerne af, istedet for at køre dem ud, og vente til TA får smidt deres klinger på markedet, som passer på det nye XTR.
... Jo TA klinger ER gode, men de er ikke bedre end shimano´s, TA holder bare længere.

/Ulstrup

Kris sagde ...

Jeg har pillet dem af, fordi at jeg gerne vil køre med 2-klinge-setup, altså 42 og 30 men det laver shimano ikke..
Det er hovedårsagen til at jeg pillede dem af. Desuden synes jeg også det ser langt federe ud med TA klinger end de orignale..
/Kris